איך קובעים תקציב פרסום לעסק?

אחת השאלות העיקריות המנחה כל בעל עסק נוגעת לנפחו של תקציב הפרסום והשיווק שנועדו להגדיל את החשיפה והמכירות. קיימות מספר שיטות לקביעת האחוז התקציבי המיועד למטרה זאת, כאשר לא ניתן יהיה לקבוע מספר קבוע מבלי לבחון את אופי העסק, קהל היעד שלו, מצב התחרות בשוק והשקעות מתחרים בעסקים דומים, כמו גם המטרות העסקיות והשאיפות אליהן מכוון העסק.

חלוקת משאבים

בעוד שבעבר תקציב הפרסום בעסקים מקומיים הושקע ברובו בעיתונות הכתובה, בפלאיירים ועלוני פרסום ובמעט מן המקרים במדיה דיגיטלית דוגמת טלוויזיה או רדיו, מעטים כיום העסקים הנשענים על המדיות הללו שלא רק שהן יקרות להפליא, הן גם ברובן לא רלוונטיות בעבור מרבית העסקים והארגונים.

שיווק באינטרנט היא זירת המשחק החדשה המציעה שלל פלטפורמות למפרסמים ומבטיחה מלבד חשיפה רחבה, גם מיקוד מדויק ופילוח משתמשים וניהול קמפיין בזמן אמת תוך אפשרות לשינויים.

שיטות אלו שלא היו נהוגות בעבר, הפכו את עולם הפרסום לזירה ללא תקרת זכוכית ואפשרויות צמיחה עצומות לעסקים בכל תחום.

בעלי עסקים ומנהלי שיווק מכירים היטב את התופעה במסגרתה הם מחוזרים על ידי מפרסמים רבים, המציעים להם חשיפה חסרת גבולות החל מעלונים ומגזינים המתמקדים בקהל היעד שלהם וכלה בפרסום מודעות בגוגל, קידום אתר באמצעות פרסום ממומן, ניהול דף עסקי במדיה חברתית ורכישת שטחי פרסום וכתבות תדמית באתרים הגדולים.

לכל שיטה ושיטה ישנם יתרונות וכולן כאחת מפתות בעבור בעל העסק ומותירות את התחושה שזו היא המדיה שתעשה את השינוי ותצמיח את העסק לגבהים. על מנת שלא ליפול קורבן להוצאות רבות ומיותרות כדאי להגדיר מראש תקציב פרסום כמו גם לחלק אותו לפי קטגוריות ומדיות.

פרסום ממומן

שיווק באינטרנט

עסקים רבים בדקו ומצאו כי שיווק באינטרנט מספק את מירב הכלים והפלטפורמות וכי באמצעותו ניתן יהיה להגיע לטווח הרחב ביותר של הלקוחות הפוטנציאלים. אלא שגם שיווק באינטרנט הוא מושג המתחלק על פני פלטפורמות רבות ורצוי להיוועץ באיש מקצוע בתחום המדיה הדיגיטלית כדי להחליט כיצד נכון לחלק את העוגה.

מספר פלטפורמות בולטות בעולם השיווק באינטרנט:

פרסום ברשתות חברתיות– הרשתות החברתיות בניהן פייסבוק, לינקדאין, יו- טיוב, אינסטגרם ואחרות מציעות זירה נוחה וידידותית למשתמש, חשיפה ממוקדת לגולשים על פי פילוח גילאים, אזור מגורים ותחומי עניין וניהול קמפיינים חכם ומבוקר. עלויות פרסום ממומן יחסית נמוכות ובעל הידע המתאים יוכל לגזור באמצעותם חשיפה רחבה.

פרסום בגוגל– גוגל ידוע כמנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת ומציע שלל אפשרויות פרסום. פרסום בגוגל יכול להיות פרסום ממומן- תשלום ישירות לגוגל בעבור קידום האתר במנוע החיפוש, קידום אורגני- יצירת אתר המספק תוכן וחוויית משתמש המזוהים על ידי גוגל כבכל תועלת לגולשים וקידומו האורגני הטבעי במנוע החיפוש. בניגוד לשיטת פרסום ממומן בשיטה זו ישלם בעל העסק/האתר למקדם האתרים על מנת להביא את האתר למקומות הראשונים במנוע החיפוש, באמצעות התאמתו לדרישות הגולשים ולדרישות גוגל.  כמו כן ניתן לרכוש שטחי פרסום לצורך הצבת מודעות בגוגל. מודעות בגוגל יהיו מודעות פרסומיות ולרוב יכללו קישור לאתר הלקוח או דף נחיתה מטעמו.

פרסום ממומן באתרי התוכן הגדולים– בניגוד לפרסום מודעות בגוגל , פרסום ממומן באתרי התוכן הגדולים אינו דומה למודעת פרסומת אלא לכתבת תוכן. למרות שמצוין על פי חוק בכתבה כי מדובר במידע פרסומי, אופן הצגתה ואיכות התוכן מוצגים לקורא כמידע בלתי תלוי וכתבות אלו הן בבחינת השפעה רבה על הגולשים ושיטת שיווק אפקטיבית במיוחד.

מרבית בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל נוהגים להשקיע כ 15-20% מתקציב העסק בשיווק ופרסום. ההצלחה והאפקטיביות טמונים לא רק בסכומי ההשקעה אלא בעיקר בקריאה נכונה של המפה ושימוש בעזרים, בכלים ובתשתיות הפרסום המתאימות ביותר לעסק. לא די להניח כי פרסום בגוגל או בפייסבוק הוא הדבר האמתי- אלא חשובה ההיכרות, ניתוח הנתונים ופילוח קהל היעד על מנת להגיע אל לבם וכיסם.

אהבתם את המאמר? שתפו!

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest
דילוג לתוכן