בהחלט קיימות דרכים לחסוך עלויות בקמפיינים השונים. במאמר זה, נתמקד בקמפיין לתחום כתיבת התוכן, ולמילות הביטוי הפופולאריות ביותר בו. כצפוי, המחיר לקליק במילים הללו איננו זול. אולם, בפשטות, הצלחנו להוזיל את העלויות לקליק! קדימה, נעבור על הדרכים.
מהו פרסום ממומן בגוגל – איך הוא עוזר לנו?
פרסום ממומן בגוגל הוא אמצעי פרסום, המוצע לבעלי העסקים על ידי גוגל. למעשה, זה אחד הכלים הבודדים שמספקים לגוגל “רווח נקי” מאתנו, בעלי העסקים. ללא ספק מדובר באמצעי פרסום מוכח. אחד היתרונות הבולטים הוא התמחור. בעבור מחיר קבוע לקליק, כל בעל אתר יוכל למקם עצמו בראשית תוצאות החיפוש (במידי, בניגוד לקידום אורגני).
תוצאות הפרסום ברורות – עלייה זריזה, יחסית, ברווחים. לא כולם מבינים ו/או יכולים להרשות לעצמם קידום אורגני. וכך, הכלי הממומן הופך למעין חלופה להגדלת קהל היעד והרווחים. כל זאת, במינימום זמן.
ניתן לשלב את הפרסום הממומן בכמה דרכים: ראשית, ישנו הפרסום המוכר בתוצאות החיפוש. בנוסף, קיימת רשת המדיה הממומנת, של רשת השותפים של גוגל. ולסיום, הדרך השלישית קרובה לקודמת. בשפה המקצועית, היא מכונה "שיווק מחדש". למעשה, מדובר בשיווק עסקי לגולשים, אשר ביקרו בעבר באתר.
כל זה יפה, אבל איך הצלחנו להוריד את המחיר לקליק מ־7-8 ₪ ל־4 ₪? מיד תגלו.
נבהיר מראש: לא מדובר בפיתוח חדשני, אלא בניסוי וטעיה. ומן הסתם, הרוב בבסיסו הוא שיטות מוכרות.
השלב הראשון – נתח חשיפות למיקוד
על מנת לצמצמם בעלויות, ועדיין לקבל תעבורה חביבה, ניגש לעמוד ההגדרות בקמפיין הראשון. כעת, נבחר לנו ב־"הצעת המחיר שלך" לאחר מכן, נאשר ונשכפל את הקמפיין.
השלב השני – מקסימום קליקים
שכפלנו את הקמפיין, מעולה. עכשיו, ניגש שוב להגדרות ובסעיף "הצעת המחיר שלך", נבחר ב־"מקסימום קליקים". אחר כך, נסמן V כחול בהגדרת הצעת המחיר. סימנתם? טוב, הגדירו 5 ₪.
השלב השלישי – יעד של נתח חשיפות נוסף
בשלב הראשון, ביעד של נתח חשיפות, בחרנו ב־100%, ובראש הדף של תוצאות החיפוש. להבדיל מהשלב הראשון, כאן נבחר לשנות את מיקום המודעות. פרמטרי האחוזים והצעת המחיר נשארים ללא שינוי הדבר.
משמעות שלושת השלבים – מה עשינו?!
טוב, בקצרה, ביצענו את 3 הפעולות הבסיסיות להוזלת מחירי הקליק המשוערים. כך, במקום לשלם על קליק מחיר משוער, בין 7-10 ₪, נחויב בין 4-5 ₪. בנוסף לכך, נוצג בצורה יותר טובה. עשינו כאן מעין טריק: שילמנו מחיר נמוך יותר, ועדיין נופיע (בדרך כלל) בתוצאות הראשונות.
נכון, בעלי העסק שישלמו 10-15 שקלים עבור כל קליק, יוצגו יותר. אולם, גם אנחנו נוצג לא מעט, וביחס למחיר, נקבל תמורה מצוינת.
אז מה גרם לכך? ובכן, שכפלנו את אותו הקמפיין 3 פעמים. וכתוצאה מכך, “כיסינו” את כל האפשרויות:
המחיר המקסימלי, נתח החשיפות ומיקומי המודעות. כך, הקמפיין שלנו צפוי להוביל לתוצאות טובות בהרבה.
שימו לב: מדובר בטכניקה בסיסית, המבוססת על ניסיון וטעיה. רצוי לנסות אותה, בכל זאת. לאחר מס' ימים, השוו בין התוצאות הקודמות לנוכחיות – בדקו האם הקמפיין השתפר.
השיטה לא חוסכת רק בעלויות הקליק, אלא גם מנצלת יותר הזדמנויות לקליקים פוטנציאליים.
התוצאות מדברות בעד עצמן
לפני ביצוע הפעולות, הקמפיין פעל בכמעט 10 ₪ לקליק.
להלן הנתונים מהשבועיים האחרונים, לאחר ביצוע הפעולות:
לא רק ששילמנו פחות, אלא גם קיבלנו נתח חשיפה גדול יותר, ועוד קליקים (אם כי לא הרבה יותר קליקים). לכן, ברור שבקמפיין ובזירה הקיימת, הטריק עבד לטובתנו. ?
הערות: השינויים שהצגנו הם היחידים שביצענו. מעבר להם, במהלך הבדיקה, לא הוספנו מילות מפתח נוספות, מודעות חדשות וכו'.
לסיכום
בהחלט קיימות שיטות מעניינות לשיפור הקמפיינים. כפי שהצגנו, שינויים קטנים מאוד גרמו להבדל עצום.
נסו לבצע אותם בעצמכם, וראו מהם התוצאות.
הגיבו למטה מה דעתכם. שתפו טריקים נוספים, אם אתם מכירים, שיסייעו להצלחת הקמפיין.
אהבתם? שתפו, הביעו את הערכתכם בתגובות.
המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים, המייסד של חברת דיגיטאץ' ובעלים של בלוג מוביל בתחום קידום אתרים בשם Seolinks