מדריך למקדם מתחיל- הגורמים המשפיעים ביותר על דרוג אתרים בגוגל

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?

גם בתחום שיווק באינטרנט וגם בתחום השיווק בכלל המונחים שיווק ופרסום הולכים יד ביד, כאשר רבים מבעלי העסקים והארגונים והמפרסמים אינם מודעים כלל להבדל בין השניים. כל עסק זקוק לתכנית שיווק, להרחבת מעגל הלקוחות, לשימור לקוחות, למיתוג ותדמית וליחסי ציבור. גם העסק המשגשג ביותר לא יאריך ימים אם ינוח על זרי הדפנה ולא ישקיע זמן ומשאבים בכלים הללו. את סכומי ההשקעה, התכניות והכלים יש להתאים באופן מדויק לצרכי העסק, אופיו והסביבה התחרותית בה הוא מצוי.

שיווק באינטרנט הוא מושג שהפך את כל הכלים הללו לזמינים הרבה יותר ויקרים הרבה פחות,  והניח בידי המפרסמים מגוון תכניות פרסום באינטרנט בניהן פרסום ממומן ברשתות החברתיות, פרסום בגוגל, פרסום באינטרנט באמצעות תוכן באתרי התוכן המובילים (אאוטבריין, טאבולה) וכלים רבים נוספים. לפני השקעה מיותרת של משאבים באחד או יותר מן הכלים הללו חשוב להבין את ההבדלים בין המושגים השונים ואת הערך המוסף שבהם.

שיווק או פרסום? מה ההבדל בין השניים?

שיווק הוא מונח המתאר את כלל הפעולות אותם נוקט עסק או ארגון במטרה להעמיד את עצמו בראש הפירמידה בתחומו. פעולות השיווק כוללות את תדמית העסק בעיני הצרכנים, קביעת תכניות תמחור ומבצעים, בניית אסטרטגיה עסקית הכוללת גם מערך שירות, שפה ארגונית, שפה עיצובית וכלים נוספים אשר ביכולתם להשפיע על ראיית הצרכנים את העסק ולהניע את הביקוש למוצריו.

פרסום הוא כלי יישומי המהווה חלק חשוב ממערך השיווק. הפרסום הוא בעצם הצינור המעביר את המסרים שנבנו בתהליך השיווק אל הלקוחות הפוטנציאלים, בפלטפורמות שונות ובמיקוד על מוצרים, שירותים, מבצעים ותדמית המשתנים בין מסע פרסום אחד למשנהו.

 

שיווק באינטרנט- מונחי יסוד

שיווק באינטרנט לצד פרסום באינטרנט מציעים רשת חשיפה אדירה ללא תקרת זכוכית עם מגוון כלים מעשיים למיקוד ופילוח משתמשים וניהול קמפיין פרסום באינטרנט בזמן אמת. על מנת לשחות באגם המשגשג הזה בהצלחה ישנם מונחים שכל מפרסם חייב להכיר:

פרסום ממומן– פרסום ממומן להבדיל מפרסום או קידום אורגני הוא פרסום של אתר ו/או מודעה על גבי פלטפורמה קיימת ברשת בתשלום ותוך חשיפה לגולש כי מדובר במודעה פרסומית. ניתן לרכוש פרסום ממומן במנועי החיפוש (פרסום בגוגל הוא בין תצורות הפרסום הפופולריות והאפקטיביות ביותר), באתרי התוכן הגדולים או ברשתות החברתיות. בחירת הפלטפורמה צריכה להיעשות בהתאמה לצרכי העסק ולקהל היעד שלו ותכנון התקציב והתוכן הפרסומי בהתאם.

קידום אורגני– קידום אתרים אורגני הוא שיטת פרסום באינטרנט הנשענת על חיפושי הגולשים אחר מוצר, שירות או מידע מסוים וחושפת בעבורם במעמד החיפוש את אתר המפרסם. בעוד ששיטת פרסום ממומן חושפת את האתר באמצעות פרסום בגוגל באופן גלוי, קידום אורגני הוא פרסום בגוגל שאינו כרוך בתשלום למפרסם ונשען על מדדים של איכות האתר ותפיסתו על ידי גוגל כבעל תועלת, עניין וערך מוסף לגולשים.

מילות מפתח– יסודותיה של תורת הפרסום באינטרנט טמונה בניתוח וזיהוי של מילות המפתח שמחפשים הגולשים בדרך אל המוצר או השירות שלכם. הגעה אל הגולשים במעמד החיפוש שלהם מבטיח לא רק חשיפה רבה כי אם בעיקר חשיפת המוצר בתזמון המושלם בשעה בה הלקוח הפוטנציאלי מחפש אחריו.

באנרים– מודעה פרסומית היושבת על שטחי פרסום באתרים בעלי תנועה מוגדלת. נמכרת בשיטה דומה לשיטות קידום אתרים על פי כמות הקלקות על המודעה.

חוויית משתמש– השקעה של כסף בלבד אינה מהווה מדד יחיד להצלחת מסע פרסום באינטרנט, והבאת הגולשים לאתר אינה מספיקה כדי להפוך אותו לרלוונטי עבורם. למען האמת גוגל נוטה להעניש בעלי אתרים אשר מצליחים לייצר תנועה רחבה והבאת גולשים לאתר, אך מזהה נטישה מאסיבית ומהירה של הגולשים. על מנת להבטיח אפקטיביות וקידום של האתר והפעילות יש לדאוג לחוויית משתמש נוחה וחיובית באתר.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן