הקשר בין תוכן לטראפיק – קידום אתרים בגוגל באמצעות תוכן

שיווק באינטרנט הוא עולם בפני עצמו הנשען על העולם הגלובאלי שייצרה רשת האינטרנט עבורנו, ופתחה עולם שלם של ידע, קהילות, מסחר, שירותים ותוכן ללא מגבלות של זמן ומקום לגולשים בכל רחבי העולם. על מנת לנצל את הפלטפורמה ולייצר חשיפה מרבית בפילוח, מיקוד והתאמה אישית לעסקים בכל סדרי הגודל, נדרשת היכרות מעמיקה עם הרשת והפלטפורמות השונות. חברות רבות מספקות שירותי שיווק באינטרנט, החל מפרסום מודעות בגוגל ועד בניית אתרים וקידומם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. גם בין בעלי העסקים יש מי שמחפש ללמוד שיווק באינטרנט בכוחות עצמו במטרה לחסוך בעלויות אנשי המקצוע- עניין שיכול לעבוד במקרים נקודתיים בלבד בהם בעל העסק מביא הן זמן והן כלים מקצועיים בתחום שיווק באינטרנט לתועלתו.

גוגל כשומר הסף

לא לחינם שומר גוגל על מעמדו כמנוע החיפוש המוביל בעולם לאורך שנים, וניתן לומר כי הכוח המניע של גוגל והדגל החשוב ביותר שלהם הוא ראיית הגולשים. באמצעות מערכת רחבה של אלגוריתמים ופיתוחים טכנולוגיים עדכניים מגינה גוגל על הגולשים והמחפשים מפני אתרים עתירים בתוכן רדוד המנסים לעקוף את סולם הטיפוס שלה לראש תוצאות החיפוש ואף שילבה מערכת ענישה מרתיעה במיוחד מפני תוכן משוכפל, מועתק, פוגעני או מציף. קידום אתרים בגוגל יינתן באחת משתי אפשרויות בלבד:

פרסום ממומן– פרסום ממומן של מודעות בגוגל או קידום של האתר לראש תוצאות החיפוש באמצעות פרסום ממומן יבוצע בשקיפות מלאה לגולש, תוך ציון בולט לעיניו כי מדובר במודעה פרסומית. מודעות בגוגל או אתרים המקודמים באמצעות קידום ממומן לא יידרשו לאותם פרמטרים מחמירים של איכות הנדרשים מאתרים בקידום האורגני, אולם גם תנועת הגולשים המגיעים אליהם באמצעות פרסום ממומן לא תיספר למטרה זו.

קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית– הקידום האורגני בגוגל מתבצע על ידי המפרסם או מי מטעמו (קידום אתרים בגוגל הוא מקצוע לכל דבר הדורש ידע, ניסיון ומיומנות וכמעט שלא ניתן להגיע לתוצאות ללא ליווי של איש מקצוע בתחום). מבין מספר פרמטרים בולטים של גורמים המשפיעים על קידום אתרים בגוגל בולט במיוחד נושא התוכן.

איך מייצרים תוכן איכותי שיביא לטראפיק של גולשים לאתר?

כותב תוכןכתיבת תוכן היא מקצוע בפני עצמו, בה מחברים בין מאגרי ידע, יכולת מחקר לכישורי כתיבה. בבחירה של כותב תוכן אין סיבה לחפש דווקא איש מקצוע בתחום בו האתר עוסק, אולם כדאי לברר עם כותב התוכן את נסיונו בתחום או בתחומים קרובים ולהתרשם מידיעותיו. ככלל כתיבה קולחת ומעניינת חשובה יותר מידע מקצועי אותו ניתן לרכוש, ובכל מקרה מצופה מבעל האתר לעבור על המידע בעין מקצועית ולאמת אותו.

מטרת הכתיבה ככל שתמעטו במידע המועבר לכותב תזכו לתוכן שטחי ורדוד בהתאם למידע הכללי שמצא ברשת. חשוב לאפיין עבור כותב התוכן את המיקום המיועד לתוכן שנכתב ואת המטרות אותן הוא נועד להשיג. אפיון מדויק יותר ומידע רב יבטיח תוכן קולע, מעניין וממוקד יותר המתאים ומשרת את המטרה לשמה נכתב.

אורך– קידום אתרים בגוגל בהחלט מתייחס למספרים וכמויות. מדריכים בני אלף מילים ויותר עדיפים על מאמרים קצרים בני שלוש מאות מילים, אולם חשוב לסייג ולומר כי נתון זה אינו מהווה אישור להקיא על הגולשים תוכן ארוך, מייגע ולא מעניין. גוגל תמיד יודע וגוגל מעניש בהתאם.

מילות מפתח– מילות המפתח יוצרות את החיבור בין התוכן לגולש. חשוב לבחור אותן בקפידה ולעשות בהן שימוש חכם. ריבוי מילות מפתח בטקסט קצר בהכרח יוריד מאיכות התוכן ויפגע בקידום האורגני של האתר.

מקוריות– אולי המילה החשובה ביותר בעולם התוכן לצרכי קידום אורגני. לא מועתק, לא משוכפל, חדש, חדשני ומקורי.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן