הקשר בין יוטיוב לגוגל וניצולו לצרכי פרסום באינטרנט

בעולם האינטרנט אתרים מדורגים על פי כמות כניסות ותנועת גולשים, מה שהופך את יוטיוב לאתר השלישי הנצפה בעולם אחרי פייסבוק וגוגל. עם הקמתו בשנת 2005 יועד יוטיוב לשמש כפלטפורמת וידאו להיכרויות, והזמין את המשתמשים הפנויים לצלם ולהציג את עצמם באופן ויזואלי למטרה זאת. המטרה שלא הושגה למרבה המזל לא קברה את יוטיוב בתחתית העמוד העשירי בתוצאות החיפוש בגוגל, ומקדמיו ידעו לייצר במהירות את השינוי ולהקים את אתר הסרטונים והתוכן המצולם הגדול בעולם.

שיווק באינטרנט הוא עולם של יצירתיות וזיהוי הזדמנויות. בחירת פלטפורמה מתאימה לצרכי פרסום באינטרנט אמנם בוחנת את כמות התנועה והגולשים באתר, אך לא חשוב מכך את תחומי העניין שלהם, גילם ויכולת הפילוח על מנת להבטיח הגעה לקהל יעד ממוקד ככל הניתן של לקוחות פוטנציאלים. קידום ממומן של אתר בגוגל עשוי לעלות למפרסם עשרות שקלים להקלקה בודדת, מה שמביא תקציב של פרסום באינטרנט לאלפי ועשרות אלפי שקלים על ביטויים תחרותיים במיוחד. יחד עם זאת, הכדאיות למפרסם טמונה במסע קידום ממומן המקבל את הלקוח הפוטנציאלי לאחר שזה בצע פעולה יזומה לחיפוש אחר השירות או המוצר שלו. מדובר בחדשנות בעולם השיווק בכלל ובעולם שיווק באינטרנט בפרט, כאשר הלקוח מגיע מיוזמתו אל המפרסם בתזמון המושלם מבחינתו לביצוע מכירה.

הרכישה הגדולה

ביוטיוב לא התעלמו מהקשר זה ופתחו אף הם אלגוריתמים דומים, המציגים בפני הגולש את המודעות הפרסומיות בקמפיין פרסום ממומן שהוגש על ידי המפרסם, תוך ניתוח כותרות ותגיות התוכן להתאמתם לגולש. הצלחת האתר והשיטה לא חמקו מעניה של חברת גוגל העולמית הידועה כמזהה הזדמנויות, ובאוקטובר 2006 השקיע למעלה ממיליארד וחצי דולרים מכספה ברכישת יוטיוב. בניגוד לרכישות ענק דומות שבצעה גוגל וענקיות תוכנה אחרות בתחום שנועדו למחוק מתחרה מאיים, בגוגל בחרו להותיר את יוטיוב על כנה ואף להעניק לה בית ומקומות של כבוד במנוע החיפוש המוביל בעולם, מתוך הבנה כי שיווק באינטרנט באמצעות שיתוף פעולה יניב תוצאות טובות יותר לאורך זמן וישיב לכיסי גוגל את ההשקעה באמצעות קמפיינים של קידום ממומן שביכולתה של יוטיוב להוביל בתחום התוכן וסרטוני הרשת.

פרסום באינטרנט בכלל ופרסום ביוטיוב בפרט מצריכים היכרות עם הפלטפורמה ואת הבנת נקודת המבט של האתר הנוגעת לתוכן איכותי. פרסום ממומן אמנם רוכש בבור המפרסם את כמות החשיפה הרצויה, אולם היכרות עם הגולשים, אופיים והקשר למילות החיפוש שהם מקלידים תהפוך כל מסע פרסום ממומן לאפקטיבי פי עשרת מונים.

פרסום ממומן או תוכן ויראלי?

השאלה הבולטת ביותר בתחום שיווק באינטרנט בכל הפלטפורמות היא האם להשקיע בקמפיין קידום ממומן או לנסות ולהשיג תוצאות באמצעות תוכן ויראלי המקדם את עצמו במנועי החיפוש. אמנם התשובה אינה ניתנת בנוק-אאוט חד משמעי ומסויגת על ידי מונחים של התאמה אישית למוצר, שירות וצורך, אולם במרבית המקרים פרסום באינטרנט שהושג באמצעים ויראליים ומונע מכוח וחכמת ההמונים ישיג תוצאה טובה יותר, לידים איכותיים יותר ולטווח הארוך גם יהיה כלכלי הרבה יותר.

יוטיוב בעניין זה אינה שונה ומעודדת את הגולשים להעלות תוכן איכותי ומושך בעבור משתמשי האתר. בין הפרמטרים שמביאים את יוטיוב לקדם סרטון אחד על פני אחר נמצא את אורך הסרטונים, כאשר קיימת עדיפות ברורה לסרטונים ארוכים (המקדמים זמן שהייה באתר), תגובות, לייקים ושיתופים על ידי גולשים אחרים המהווים מדד להצלחה ועניין, כמו גם עקביות הפרסום של המפרסם המסמנת אותו כעדכני ורלוונטי.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן