גוגל או פייסבוק? כלים לשיווק חכם ברשת

רמת החשיפה שמציעה הרשת לצד כלים אפקטיביים לניהול קמפיינים בזמן אמת ופילוח קהל היעד באופן ממוקד ומדויק גרמו למפרסמים להבין כי פרסום באינטרנט הוא עולם תוכן מלא ועשיר אשר באמצעות הידע הנכון יכול לסייע לכל עסק או ארגון במטרותיו ולהביאו לצמיחה ושגשוג. הרשת הופכת את העולם לגלובאלי ומגוון מוצרי צריכה ושירותים נמכרים באמצעותה ללא מגבלות של זמן ומקום. ההבנה כי פרסום באינטרנט הוא הפרסום האפקטיבי ביותר לכשלעצמה אינה מספקת ונדרש ידע רב והיכרות עם חוקי המשחק על מנת להפיק את המיטב בהתאמה לצרכי העסק והמשתמש.

פרסום באינטרנט- הזירות הבולטות

רשתות חברתיות – הרשתות החברתיות זוכות כיום למאגר משתמשים רחב היקף בישראל ובעולם כולו, מציעות פלטפורמה פרסומית נוחה וידידותית למשתמש לצד אפשרויות פרסום ממומן משתלמות ופילוח משתמשים מדויק על פי גיל, מין, אזור מגורים ותחומי עניין. בין הרשתות החברתיות הבולטות: פייסבוק, יו-טיוב, לינקדאין ואינסטגרם. ניתן לומר שהן בהיבט היקף המשתמשים והן בהיבט הרגלי וזמני השימוש אתר פייסבוק הוא המלך הבלתי מעורער של הרשתות החברתיות. קידום ממומן של עמודים עסקיים בפייסבוק או קמפיין פרסום ממומן נקודתי בתוך העמוד מצריכים היכרות עם חוקי פייסבוק והרגלי הגולשים ויכולים להביא לתוצאות טובות לעסקים. דווקא היבט הקידום האורגני בפייסבוק נשחק עם השנים ומציב כיום קושי אמתי לבעלי דפים עסקיים לזכות לחשיפה שאינה באמצעות קידום ממומן. יש הטוענים כי מדובר בשינו באלגוריתם שיזמה פייסבוק במטרה להביא את בעלי הדפים העסקיים להשקיע כסף בפרסום באתר ויש המסבירים זאת באמצעות מודלים כלכליים של ביקוש והיצע בו היצע המשתמשים אינו גדל לעומת כמות המפרסמים והפרסומים, מה שבהכרח מביא לעליית המחיר. כך או כך, על מנת לזכות בחשיפה בעלת ערך בפייסבוק תאלצו לפתוח את הארנק ולצאת לקמפיין פרסום ממומן.

מנועי חיפושהמונח מנועי חיפוש הוא מונח מנומס שנועד ללא הצלחה לטשטש את העובדה כי בעל השליטה היחידי בתחום הוא גוגל. מנוע החיפוש הגדול והעוצמתי בעולם מהווה בית למאות מיליוני גולשים ברחבי העולם המנצלים אותו לצרכי עבודה, העשרה, לימודים, תרבות, פנאי ומטרות נוספות. אין ספק כי פרסום באינטרנט הוא מונח נרדף כמעט למונח פרסום בגוגל. פרסום בגוגל ניתן לבצע באמצעות מספר אופנים בניהם פרסום ממומן של מודעות באנר קופצות, או ניצול חיפושי הגולשים לקבלת החשיפה הממוקדת ביותר שניתן ובזמן המתאים ביותר שאפשר. על מנת לשלוט במיקום בו ייחשף האתר לגולשים ניתן לבחור בשיטת הקידום האורגני או בשיטת קידום ממומן.

אז איך באמת בוחרים בין פייסבוק לגוגל?

אין ספק כי מדובר בשתי מעצמות רשת המציעות חשיפה אדירה ללא תקרת זכוכית. ובכל זאת בעולם ריאלי בו המפרסם צריך להחליט כיצד לפרוש את תקציב הפרסום והשיווק ההתלבטות בין פרסום בגוגל לבין קידום ממומן בפייסבוק מעלה שאלה הגיונית שרבים מבעלי העסקים שואלים. התשובה כמובן אינה חד משמעית וטמונה בצרכי המשתמש.

מאחר ובעלי עסקים רבים יעידו כי קהל היעד שלהם רחב הוא ונמצא הן ברשתות החברתיות והן במנועי החיפוש כאחד, ניתן לפלח את הקמפיין על פי פרמטרים של פסיביות ואקטיביות: פרסום בגוגל מיועד בעבור המשתמש האקטיבי. הקידום נועד להיחשף אל מול הגולש שפנה ביוזמתו לאתר ובצע חיפוש על פי מילות חיפוש שבעל האתר זיהה כרלוונטיות לצרכיו ולשרותיו. דיוק בהבנת צרכי המשתמש ובחירת מילות המפתח יוליד בהכרח לידים איכותיים בעלי פוטנציאל מכירה. פייסבוק לעומת זאת מציעה חשיפה לגולש הפאסיבי על פי אפיון וזיהוי תחומי העניין שלו. החשיפה לבדה אינה יכולה להצביע על העניין שהביע הגולש במוצר ותידרש פעולה נוספת להנעה.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן