שיווק באינטרנט- האם שיטת עשה זאת בעצמך עובדת?

הקמתו של אתר היא רק דריסת הרגל הראשונית בתחום שיווק באינטרנט, כאשר בעלי עסקים רבים זוכים לחיזור והצעות מפתות מצד משרדי הפרסום הדיגיטלי, המבטיחים להם הרים וגבעות, נוכחות מאסיבית ברשת, שליטה ללא עורערין על המקומות הראשונים במנועי החיפוש וקמפיינים בעלי עוצמת פרסום וחשיפה ברשתות החברתיות. מי שאין לו כלל נגיעה לעולם האינטרנט יתפתה בקלות ואילו אחרים המבינים דבר או שניים במנועי חיפוש, קידום אתרים בגוגל, פרסום ממומן לעומת קידום אורגני ומושגים מובילים נוספים, לא יוכלו שלא לתהות האם גם עולם הפרסום הרשתי לא עובר לשיטת עשה זאת בעצמך.

הגדרת קהל יעד

לפני שמחליטים על שיטת העבודה המתאימה ביותר לעסק ו/או לארגון, חשוב להבין כי האינטרנט הוא זירת מסחר חסרת גבולות. אפשרויות החשיפה ברשת אינן מציבות תקרת זכוכית ובעל עסק למוצרי סדקית מנתניה יכול למצוא את עצמו מוכר ממוצריו לקהילה האינדיאנית בהונולולו הוואי. מטבע הדברים לא כל העסקים מכוונים לאותם מקומות, ולמרות אפשרויות החשיפה המפתות שניתן להגיע אליהן באמצעות פרסום ממומן ושיטות שיווק באינטרנט רבות, לא לכולם מתאימה חשיפה דומה.

בחירת פלטפורמה פרסומית מותאמת

לאחר קביעת קהל היעד המתאים לעסק נגלה כי חלק מאפשרויות החשיפה שמציעות שיטות שיווק באינטרנט אינן רלוונטיות, ומיקוד בכלים המתאימים יביא לחשיפה ממוקדת הרבה יותר- שהיא מילת המפתח וסוד ההצלחה בפרסום ברשת. מנעולן מנהריה אינו זקוק לחשיפה בתל אביב ועל כן אינו צריך לשלם עליה. לעומתו אתר המוכר מזרונים בהתאמה אישית ומספק מוצרים במשלוח לכל חלקי הארץ יזדקק לחשיפה רחבה שניתן לרוב להשיג באמצעות פרסום ממומן או באמצעות קידום אתרים בגוגל באופן אורגני והדרגתי. על מנת לבחון את ההבדל בין סוגי הקמפיינים השונים ומיקוד החשיפה הרלוונטית נדרש לרוב איש שיווק באינטרנט מנוסה.

 

לטובת המשתמשים המעוניינים בקידום האתר בגוגל העמידה חברת גוגל כלי חינמי הנקרא גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס מאפשר ניתוח של נתוני החיפוש ברשת על פי מילות מפתח, קבלת ביטויים ורעיונות, היקף התחרות על כל ביטוי וביטוי ועלויות הפרסום. שימוש בכלי גוגל אדוורדס מצריך מעט ניסיון הנרכש באמצעות משחק והתנסות ולאחר פילוח הנתונים וקבלת החלטה על הביטויים והיקף החשיפה הנדרשת ניתן לרכוש דרך גוגל אדוורדס את הקמפיין. אין מדובר בכלי פשוט לחלוטין לתפעול ומרבית המפרסמים בוחרים לעשות זאת דרך איש פרסום מתמחה- יחד עם זאת לבעלי הידע והזמן ניתן בהחלט לעשות כן.

חשיפה ברשת החברתית

ומה לגבי הרשתות החברתיות? האם נכון להשקיע באיש שיווק לתחזוקת הדף העסקי ברשת החברתית, או שדווקא בעל העסק ידע להעביר את המסרים בצורה הטובה ביותר? בניגוד לשיטות קידום אתרים בגוגל שהן מורכבות יותר, הרשת החברתית המובילה פייסבוק מציעה ממשק נוח וידידותי למשתמש לבניית עמוד עסקי, צבירת אוהדים ועוקבים וגם פרסום ממומן מעת לעת. על מנת לתחזק את הדף העסקי אין צורך ביכולות טכניות יוצאות דופן, אולם בהחלט נדרשת שפה שיווקית, יצירתיות והיכרות עם חוקי הרשת החברתית. בעלי עסקים המבקשים לעשות זאת בעצמם נדרשים לשני משאבים עיקריים: זמן וידע. במידה והזמן קיים בנמצא את הידע ניתן לרכוש באמצעות קורסים והכשרות.

הפרסום באינטרנט הוא עולם ומלואו, ובדיוק כפי שישנם אנשים בעלי חוש טכני מפותח שיוכלו להחליף ברז שהתקלקל, לתקן דליפה או להחליף מנעול בעצמם, גם בתחום הזה ישנם בעלי עסקים שמשקיעים חלק מזמנם בהיכרות ולמידת הכלים להתנהלות בזירת השיווק באינטרנט. ובדיוק כמו במקצועות רבים אחרים, לכל מי שחסר הזמן, הידע או הכלים- מומלץ לו לפנות לאיש מקצוע מיומן ומנוסה שישיג עבורו את התוצאות הטובות ביותר.

אהבתם את המאמר? שתפו!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן